دندانپزشكى در فرديس

فرديس مركز شهرستان فرديس در استان البرز مى باشد كه در سال ١٣٩٦ از كرج جدا شده است.اين شهرستان در جنوب ناحيه مركزى كرج قرار گرفته است و نزديك به ٢٠٠هزار نفر جمعيت دارد. از نظر درمانى نيز در همين سال با تاسيس سازمان نظام پزشكى فرديس،اين شهرستان به تدريج در حال جداسازى ساختارهاى درمانى خود از شهر كرج مى باشد.

اين شهرستان در ده سال گذشته از نظر امكانات درمانى پيشرفت چشمگيرى داشته است.مراكز و كلينيك هاى دندانپزشكى زيادى نيز در اين منطقه تاسيس شده اند.در دهه ١٣٨٠ شايد تعداد كلينيك هاى دندانپزشكى اين منطقه به انگشتان دست نيز نمى رسيد و متاسفانه حتى كيفيت درمانهاى دندانپزشكى اين منطقه نيز بالا نبود اما با رشد جمعيتى و ادارى اين منطقه، دندانپزشكى فرديس نيز هم از نظر كمى و هم كيفى پيشرفت داشته است.

2nd square of Fardis - متخصص ارتودنسى در فرديس كرج
متخصص ارتودنسى در فرديس كرج

ارتودنسى در فرديس

در اوايل دهه ١٣٨٠ تقريبا” هيچ متخصص ارتودنسى در فرديس فعاليت نمى كرد تا اينكه در اواسط اين دهه، دكتر احسان كريميان در يكى از كلينيك هاى شبانه روزى دندانپزشكى اين منطقه مشغول به كار شدند. با مهاجرت ايشان به آمريكا دومين متخصص ارتودنسى كه در فرديس مشغول  به كار شدند دكتر هومن صدر حقيقى بودند كه ايشان نيز پس از سه سال فعاليت در اين منطقه به عنوان هيئت علمى در دانشكده دندانپزشكى تبريز مشغول به كار شدند. دكتر فرزين اصلانى نيز سومين متخصص ارتودنسى بودند كه در اواخر دهه هشتاد در فرديس مشغول به درمان تخصصى ارتودنسى بودند. با آغاز دهه نود شمسى و افزايش كلينيك هاى دندانپزشكى در اين منطقه، متخصصين ارتودنسى بيشترى مشغول فعاليت در اين منطقه شدند اما تا انهتاى سال ١٣٩٦ هيچ متخصص ارتودنسى در فرديس مطب تخصصى ارتودنسى داير نكرده است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی اقساطی در کرج
5fd66e09 8e43 40f9 9d06 54a6b3bcf3ff - متخصص ارتودنسى در فرديس كرج
متخصص ارتودنسى در فرديس كرج

ارتودنسى در فرديس يا كرج ؟

با توجه به اينكه مراجعين زيادى در مورد تفاوت هاى موجود در درمان ارتودنسى در كرج و فرديس پرسش مى كنند بر آن شديم تا در مقاله اى تفصيلى شرايط درمان در اين دو ناحيه را با هم مقايسه كنيم. براى بحث در اين مورد، فاكتورهاى متفاوت موثر بر درمان ارتودنسى را بررسى ميكنیم:

sterlization - متخصص ارتودنسى در فرديس كرج
متخصص ارتودنسى در فرديس كرج

الف) استريليزاسيون ابزارهاى ارتودنسى

هر چند مكان فيزيكى درمان به تنهايى نمى تواند فاكتور تعيين كننده اى در كيفيت درمان باشد اما چون در منطقه فرديس مطب متخصص ارتودنسى وجود ندارد مراجعينى كه تمايل به انجام ارتودنسى در اين منطقه دارند بايستى حتما به كلينيك دندانپزشكى مراجعه كنند.

مطب ارتودنسى محيط اختصاصى ترى است و از نظر استريليزاسيون براى ارتودنسى شرايط بهترى دارد (تعداد ابزارهاى مورد كاربرد در ارتودنسى زياد است و امكان استريليزاسيون بهتر آنها در مطب ارتودنسى بيشتر است) و ازين بابت انجام ارتودنسى در مطب متخصص ارتودنسى شرايط بهترى دارد.

System Map Small - متخصص ارتودنسى در فرديس كرج
متخصص ارتودنسى در فرديس كرج

ب) دسترسى راحت

طبيعى است براى كسى كه ميخواهد ارتودنسى انجام دهد و بايستى به مدت دو سال ماهيانه ويزيت داشته باشد،عبور از ترافيك پل فرديس گزينه مطلوبى به شمار نمى رود. بايستى قبول كرد كه با دشوارى ترافيك و سختى دسترسى،بسيارى از ساكنين فرديس ديگر تمايل ندارند كه براى درمان هاى خود(خصوصا” درمان هاى زيبايى)به بيرون از فرديس مراجعه كنند.

Know More about a Dental Clinic - متخصص ارتودنسى در فرديس كرج
متخصص ارتودنسى در فرديس كرج

ج) دسترسى به متخصص ارتودنسى

اين مسئله نيز مجددا” به اين موضوع بر مى گردد كه مراجعين ارتودنسى در فرديس بايستى حتما” به كلينيك دندانپزشكى مراجعه كنند.يك متخصص ارتودنسى معمولا” در هفته روزهاى خاصى به كلينيك دندانپزشكى مراجعه مى كند و مراجعين ارتودنسى فقط در اين روزها دسترسى به متخصص ارتودنسى خود دارند.مشكل اصلى هنگامى رخ مى دهد كه قرارداد متخصص ارتودنسى با كلينيك دندانپزشكى مربوطه به پايان برسد؛در اين حالت ارتباط بيماران سابق با متخصص ارتودنسى خود قطع خواهد شد.در اين مورد نيز كفه ترازو به سمت ارتودنسى در مطب متخصص ارتودنسى(ولو در كرج) سنگين تر است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  دیاستم یا فاصله بین دندان
canstockphoto7262010 - متخصص ارتودنسى در فرديس كرج
متخصص ارتودنسى در فرديس كرج

د) تعرفه و هزينه درمان ارتودنسى

معمولا” تعرفه درمان در مطب متخصص ارتودنسى در كرج بالاتر از هزينه ارتودنسى در كلينيك دندانپزشكى در فرديس است.بطور كلى ميانگين هزينه درمان ارتودنسى در فرديس نسبت به خود شهر كرج پايين تر است.اگر قيمت درمان ارتودنسى براى شما فاكتور تعيين كننده اى مى باشد،احتمال اينكه بتوانيد ارتودنسى خود را با هزينه كمترى انجام دهيد در فرديس بيشتر از كرج مى باشد.

واقعيت امر اين است كه با بحث روى تمام فاكتورهاى فوق نمى توان به طور قاطع راى به اين داد كه ارتودنسى كردن در كرج يا فرديس برترى محسوسى نسبت به ديگرى دارد.اگر به دنبال محيط اختصاصى تر و ارتباط نزديك و البته دايمى با متخصص ارتودنسى خود هستيد،بهتر است در يك مطب متخصص ارتودنسى در كرج ،ارتودنسى خود را انجام دهيد و اگر برايتان دشوار است كه براى درمان خود به كرج مراجعه كنيد و هزينه بالاتر اين درمان در كرج نيز برايتان تعيين كننده است مى توانيد در كلينيك دندانپزشكى در فرديس درمان ارتودنسى خود را آغاز نماييد.

αγορά εργασίας - متخصص ارتودنسى در فرديس كرج
متخصص ارتودنسى در فرديس كرج

قبل از شروع ارتودنسى، اطلاعات كافى كسب كنيد

در هر جا كه مى خواهيد ارتودنسى كنيد بهتر است چندين مسئله را مورد بررسى قرار دهيد.

قبل از شروع درمان،از متخصص بودن درمانگر خود مطمئن شويد.بيشترين مشكلى كه ممكن است در درمان ارتودنسى شما را دچار مشكل كند، متخصص نبودن درمانگر شماست. در مورد متخصص ارتودنسى خود نيز حتما” اطلاعات كافى كسب كنيد (با گسترش دنياى مجازى اين موضوع امروزه چندان دشوار نيست) نمونه درمانهاى قبلى ايشان را مشاهده كنيد و ميزان رضايت بيماران قبلى از درمانهاى وى را جويا شويد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  سوالات متداول ارتودنسی

ماهيت  ارتودنسى،يك درمان طولانى مدت و زمانبر است؛ بسيارى از مشكلاتى كه در اين درمان طولانى مدت ايجاد مى شود نيز به دشوارى حل مى شوند. بايستى بدانيد كه اگر در خلال درمان با متخصص ارتودنسى خود به مشكل بربخوريد، معمولا” متخصص ارتودنسى ديگرى ادامه درمان شما را نخواهد پذيرفت؛ پس بهتر است با اطلاعات و ديد كافى درمان خود را شروع كنيد تا در آينده دچار مشكلات كمترى شويد.

0/5 (0 نظر)