لبخند یک روزه یا ایمپلنت دندان فوری چیست؟

لبخند فوری یا ایمپلنت های دندانی یک روزه یا فوری، یک راه حل طولانی مدت دندانپزشکی است که در یک روز دندان های از دست رفته، پوسیده، و لق یا پروتزهای دندانی مصنوعی را با ایمپلنت های دندانی و یک مجموعه کامل از دندان های ثابت جایگزین می کند.

این یک درمان دائمی برای دندان ها است که زندگی را تغییر می دهد و توانایی گاز زدن، جویدن و لذت بردن از انواع مواد غذایی را به شما باز می گرداند انگار که دندان های طبیعی داشته باشید، یک لبخند زیبا به شما می دهد و اعتماد به نفس شما را احیاء می کند.

این درمان تنها یک جلسه جراحی نیاز دارد و نسبت به سایر روش های سنتی کاشت ایمپلنت های دندانی کمتر تهاجمی و بسیار سریع تر است.

گرچه اکثر بیماران ما حداقل به یک دست دندان کامل نیاز دارند، اما این فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی دندان های تکی، چندتایی های، یا مجموعه کامل دندان ها مناسب است.

این روش حتی برای بیماران مبتلا به تحلیل استخوان شدید نیز مناسب است- در اکثر موارد می توان از پیوند استخوان اجتناب کرد.

شبیه ترین راه حل به دندان های طبیعی

ایمپلنت های دندانی یک روزه شبیه ترین راه حل ه دندان های طبیعی هستند زیرا:

  • مجموعه ای از ایمپلنت های دندانی تیتانیومی، جایگزین ریشه های دندان های طبیعی شما می شوند.
  • بریج دندانی که روی ایمپلنت های دندانی قرار می گیرد، توسط بیمار قابل جابجایی نیست.
  • دندان های شما بدون هیچ خطری ثابت می شوند و نه می لغزند نه تکان خواهند خورد.
  • عملکرد بایت شما احیاء شده است، بنابراین می توانید بدون هیچ نگرانی غذا بخورید و بجوید.
  • شما یک لبخند زیبا، با ظاهری طبیعی به دست می آورید.

تا سال 2004 تنها جایگزین واقعی برای پروتزهای دندانی، جراحی کاشت ایمپلنت دندانی سنتی بود. با روش سنتی کاشت ایمپلنت ها، درمان می تواند چندین ماه طول بکشد زیرا را مراجعات متعددی برای جراحی و چندین هفته زمان بهبودی در هر مرحله از درمان نیاز است- کشیدن دندان، پیوند استخوان در صورت نیاز، جراحی کاشت ایمپلنت، جایگذاری روکش های/ بریج های دائمی. پروتز های مصنوعی متحرک دندانی اغلب به صورت کلی فرسوده می شوند.

لبخند یک روزه،که گاهی اوقات تحت عنوان دندان های یک روزه، All on 4 یا ایمپلنت های دندانی فوری شناخته می شوند، تکنیک های ایمپلنت دندانی سنتی را متحول کرده است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  انتخاب بهترین خمیر دندان برای کودکان

در حال حاضر، افرادی که با ناراحتی دندان های لق و از دست رفته زندگی می کنند، می توانند یک دست دندان کامل جدید ثابت داشته باشند و لبخند خود را در یک روز بازسازی کنند. با کمک یک جراح ماهر و با تجربه، این یک فرایند امن و اثبات شده است.

و یکی از مزایای کلیدی ایمپلنت های دندانی یک روزه این است که آنها حتی می توانند به افرادی کمک کنند که به آنها گفته شده است که به دلیل بیماری های شدید لثه یا از دست دادن استخوان ایمپلنت های دندانی گزینه مناسبی برای آنها نیستند.

15 - با کاشت ایمپلنت دندان فوری در یک روز لبخند بزنید
ایمپلنت دندان فوری

مزایای ایمپلنت های یدندان یک روزه

  • لبخند و اعتماد به نفس شما احیاء خواهند شد.
  • یک راهکار با دوام است- بعد از دندان های طبیعی، بهترین هستند.
  • ایمپلنت های دندانی و یک دست دندان ثابت در یک روز داخل دهان شما قرار می گیرند.
  • شما قادر خواهید بود مثل معمول غذا بخورید و حتی از خوردن غذاهای جویدنی و ترد لذت ببرید.
  • اکثر موارد قابل درمان هستند.
  • این روش عملاً بدون درد و با حداقل زمان ریکاوری است.
  • دیگر درد یا خجالت ناشی از از پروتزهای دندانی، دندان های لق و یا از دست رفته نخواهید داشت.
  • آنها ارزان تر از ایمپلنت های دندانی سنتی هستند.

چگونه در یک روز می توان کل دهان را با دندان های ثابت احیاء کرد؟

بیماران معمولاً با دندان های دردناک، لق و از دست رفته یا پروتزهای دندانی ناراحت کننده برای جراحی مراجعه می کنند و اغلب از لبخند خود احساس شرمندگی می کنند به همین دلیل هنگام صحبت کردن دهان خود را پنهان می کنند. به بسیاری از آنها قبلاً گفته شده است که آنها واجر شرایط برای کاشت ایمپلنت های دندانی یا دندان های مصنوعی تنها گزینه آنها است. آنها در پایان روز مطب را با یک دست دندان کامل جدید، که به طور ایمن روی ایمپلنت ها ثابت شده اند و با یک لبخند بازسازی شده ترک می کنند.

این امکان پذیر است زیرا ایمپلنت ها با جراحی داخل استخوان فک قرار می گیرند تا بتوانند با یک زاویه بسیار دقیق جایگزین ریشه های دندان های طبیعی شوند تا استفاده از استخوان موجود به حداکثر برسد. این فرایند در اکثر موارد نیاز به پیوند استخوان یا سینوس لیفت را، همراه با ماه ها زمان بهبودی مورد نیاز با جراحی پیوند استخوان حذف می کند.

معمولاً درون هر فک چهار ایمپلنت قرار می گیرد تا از یک بریج کامل از دندان های مصنوعی پشتیبانی کنند که به طور ایمن روی پایه اصلی ثابت شده اند. این راه حل، بریج ثابت بر پایه ایمپلنت دندانی است. این دندان ها توسط بیمار قابل جابجایی نیستند.

هنگامی که ایمپلنت های دندانی و دندان ها در یک روز جایگذاری می شوند، به آن “بارگذاری فوری” گفته می شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چرا پس از پاکسازی عمقی، دندان های من حساس شده اند؟

حتی در موارد از دست دادن شدید استخوان که در آن ایمپلنت های زیگوماتیک (استخوان گونه) نیاز هستند، این روش هنوز هم می تواند در یک روز انجام شود. بنابراین، در حالی که روش های سنتی کاشت ایمپلنت نیاز به چند مرتبه مراجعه به مطب برای جراحی، و چند ماه زمان برای بهبودی نیاز دارند، ایمپلنت های دندانی یک روزه یا فوری یک روش کمتر تهاجمی هستند که می توانند بدون هیچ خطری زمان درمان شما را به چند ساعت کاهش دهند.

16 - با کاشت ایمپلنت دندان فوری در یک روز لبخند بزنید
ایمپلنت دندان فوری

دندان های ثابتی که در جای خود باقی می مانند، در حالی که شما در حال بهبود هستید.

حدود دو تا سه ماه طول می کشد تا استخوان با ایمپلنت های دندانی شما جوش بخورد. این فرایند اسئواینتگریشن osseointegration نامیده می شود. در طول این مدت، دندان های ثابت جدید شما مانند دندان های طبیعی شب و روز در جای خود باقی می مانند.

بنابراین، بر خلاف روش های سنتی ایمپلنت کاشت ایمپلنت، در حالی که ایمپلنت های شما بهبود پیدا می کنند لازم نیست نگران زندگی کردن با دندان های از دست رفته یا استفاده از پروتز های مصنوعی متحرک باشید. حدود سه ماه پس از جراحی، در یک قرار ملاقات غیر جراحی، آنها با نمونه نهایی و دائمی دندان های شما تعویض می شوند. این تضمین می کند که دندان های جدید نهایی شما کاملاً مناسب لثه های شما هستند.

با هر دو دست دندان جدید، ما با شما همکاری می کنیم تا به لبخندی دست پیدا کنید که همیشه می خواسته اید داشته باشید. دندان های نهایی شما حتی محکم تر از اولین دست دندان ثابت شما هستند، زیرا آنها با یک چارچوب تیتانیومی تقویت می شوند.

آیا من واجد شرایط لازم برای ایمپلنت های دندانی یک روزه هستم؟

ایمپلنت های دندانی یک روزه برای اکثر بزرگسالانی که دندان لق و یا از دست رفته دارند مناسب هستند، حتی افراد مبتلا به بیماری های شدید لثه یا افرادی که استخوان شدید از دست داده اند.

اگر پاسخ شما به هر یک از پرسش های زیر “آری” باشد، احتمالاً شما مناسب هستید:

  • به خاطر دندان های لق یا از دست رفته نمی توانم به یک سیب گاز بزنم.
  • باید پروتز استفاده کنم.

دندانپزشک شما قبل از تأیید مناسب بودن بیمار برای دریافت ایمپلنت های دندانی یک روزه، با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در مشاوره اولیه و از CT اسکن بیمار، همه بیماران را به دقت بررسی می کند.

دندانپزشکان همیشه سابقه پزشکی بیماران را مد نظر قرار می دهند، در صورت نیاز با دندانپزشک یا پزشک بیمار کار می کنند تا ایمنی بیمار را تضمین کنند. هیچ محدودیت سن بالایی برای درمان ایمپلنت های دندانی وجود ندارد.

گزینه ایده آل برای بیماران عصبی

بسیاری از بیماران قبل از مراجعه به دندانپزشک بسیار مضطرب هستند، اما وقتی متوجه می شوند کل فرایند چقدر بدون درد است، شگفت زده می شوند.

اگر بیمار عصبی هستید دریافت ایمپلنت های دندانی یک روزه برای شما ایده آل است، زیرا تنها یک فرایند جراحی نیاز است. دندانپزشک شما آرام بخش های آگاهانه را ارائه می دهد که در آن بیماران بیدار باقی می مانند، اما احساس آرامش می کنند. هر گونه ناراحتی جزئی پس از فرایند می تواند با داروهای ضد درد بدون نسخه مانند پاراستامول یا ایبوپروفن درمان شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت های دندانی و فرایند کاشت آنها

دندان های بریج ثابت چگونه ساخته می شوند؟

دندان یا پروتز مصنوعی یک “چارچوب” است که به گونه ای ساخته می شود که کاملاً شبیه لثه ها و دندان های طبیعی به نظر برسد، و به ایمپلنت های دندانی جدید متصل می شود تا دندان های پایدار، امن و ثابت برای بیمار ایجاد کنند. روزی که ایمپلنت ها کاشته می شوند، پروتز موقت روی آنها نصب می شود و در حالی که استخوان ها با ایمپلنت ها جوش می خورند، در جای خود ایمن باقی می مانند. سپس، پس از حدود سه ماه، زمانی که لثه ها بهبود پیدا کرده و شکل پیدا کردند، با پروتز نهایی و دائمی جایگزین می شود.

تک تک پروتزها دقیق و توسط تکنسین های دندانپزشکی بسیار ماهر طراحی می شوند. آنها از جزئیات سی تی اسکن بیمار برای اندازه گیری، طراحی و تراش با دقت هر پروتز با استفاده از آخرین تکنولوژی CAD/CAM استفاده می کنند.

آرامش خاطر با ایمپلنت های دندانی یک روزه یا فوری

دندانپزشکان امروزه با استفاده از فناوری های روز دنیا بسیاری از بیمارانی را درمان می کنند که به آنها گفته شده است گزینه های مناسبی برای دریافت ایمپلنت های دندانی نیستند یا پروتز ها تنها گزینه های آنها هستند. نگران نباشید، تردید نکنید و پرسش های مربوط به ایمپلنت های دندانی خود را بپرسید تا اطمینان حاصل کنید که آنها مهارت و تجربه لازم را دارند.

کدام ایمپلنت های برای لبخند فوری استفاده می شوند؟

مانند اکثر موارد در زندگی، مسئله کیفیت است. کیفیت ایمپلنت های مورد استفاده می تواند تا حد زیادی بر نتیجه جراحی ایمپلنت تأثیر بگذارد. مهم است از دندانپزشک خود بپرسید که از چه نوع ایمپلنتی استفاده می کند، زیرا مواد با کیفیت و فرآیند تولید ضعیف تر می تواند هر دو نرخ موفقیت کوتاه مدت و بلند مدت را تحت تاثیر قرار دهد.

از آنجا که ایمپلنت ها می توانند برای یک عمر با استخوان ساختاری یکپارچه تشکیل دهند، همیشه توصیه می شود تأیید کنید که ایمپلنت های شما از بالاترین استانداردهای کیفیتی برخوردار باشند. دندانپزشکان معتبر معمولاً از ایمپلنت های دندانی استفاده می کنند که دارای علامت کیفیت معتبر از بنیاد ایمپلنت باشند.

ایمپلنت های دندانی با کیفیت به گونه ای طراحی و تولید می شوند که زمان درمان و بهبود کاهش پیدا کند نتایج بیمار را ارتقاء دهند. این نوع ایمپلنت های دندانی با یک زاویه خاص و از تیتانیوم خالص ساخته شده اند، که پایه ای قوی تر برای دندان های ثابت جدید شما را فراهم می کند.

0/5 (0 نظر)