آیا به دنبال بهترین خمیر دندان برای کودکان و فرزندان خود هستید؟ در این مقاله، ما اطلاعاتی که برای انتخاب بهترین خمیر دندان برای کودکان لازم دارید را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

برخی افراد تصور می کنند برای اجتناب از مشکلات همراه با استفاده نادرست از خمیر دندان ها برای کودکان، بهتر است برای آنها از خمیر دندان های ارگانیک استفاده کنند، اما آنها همیشه هم برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی شوند، زیرا افراد با بزرگ شدن به انواع مختلف خمیر دندان نیاز خواهند داشت.

اطلاعات زیادی هستند که قطعاً شما می خواهید آنها را به درستی بدست آورید، ما برای کمک به شما اینجا هستیم. در این مقاله مطالب زیر را ارائه می دهیم:

  • چه چیزی باعث می شود یک خمیر دندان برای کودکان بهترین باشد؟
  • تفاوت بین خمیر دندان کودک و خمیر دندان افراد بزرگسال
  • اینکه آیا برای نوزادان باید خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کرد؟
  • بهترین خمیر دندان برای کودکان و نوزادان در هر سنی

آغاز روتین بهداشتی دهان و دندان کودکان درست از ابتدا، برای سلامت کل دهان آنها مهم است.

چگونه بهترین خمیر دندان را برای کودکان انتخاب کنیم: با فلوراید یا بدون فلوراید؟

نکات مختلفی وجود دارند که هنگام خرید خمیر دندان برای نوزادان و کودکان باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین پرسش هایی که ممکن است شما داشته باشید این است که آیا شما باید از خمیر دندان بدون فلوراید برای کودکان استفاده کنید.

فلوراید عنصری است که به صورت طبیعی در آب، خاک و هوا وجود دارد. این ماده مزایای بسیار زیادی برای دندان های شما دارد، از جمله:

  • جلوگیری از ایجاد حفره های دندانی
  • تقویت مینای دندان
  • معکوس کردن مراحل اولیه پوسیدگی دندان
  • محدود کردن باکتری های پلاک داخل دهان
  • کاهش روند از دست رفتن مواد معدنی داخل مینای دندان

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA)، همچنین خدمات ملی بهداشت (NHS) در انگلستان، هر دو استفاده از خمیر دندان های فلورایده مخصوص کودکان و نوزادان را توصیه می کنند. بهترین خمیر دندان مناسب کودکان ممکن است حاوی فلوراید باشند که باعث تقویت دندان های آنها خواهد شد.

البته، کودک شما احتمالاً در نهایت مقدار زیادی از خمیر دندان داخل دهان خود را خواهد بلعید. برای حصول اطمینان از اینکه آنها مقدار مضر از آن را نمی بلعند، ADA توصیه می کند از یک لایه نازک از خمیر دندان فلورایده برای کودک خود استفاده کنید؛ این مقدار برای کودکان زیر سه سال نباید بزرگتر از یک دانه برنج باشد. خلاصه ای از مقادیر توصیه شده خمیر دندان بر اساس سن، به قرار زیر می باشد:

سن مقدار مصرفی
کودکان زیر 3 سال یک لایه نازک (به اندازه یک دانه برنج)
کودکان 3 تا 6 سال به اندازه یک نخود
کودکان بالای 6 سال و افراد بزرگسال به اندازه یک نخود

این مقادیر علاوه بر اینکه توسط ADA توصیه شده اند، توسط مطالعه علمی که به بررسی داده های بسیاری از مطالعات دیگر پرداخته است نیز ثابت شده است که بی خطر است.

با این حال، باید از قورت دادن خمیر دندان فلورایده توسط کودکان جلوگیری شود. گرچه بعید است گاهگاهی بلعیدن مقدار اندکی از خمیر دندان حین مسواک زدن دندان ها باعث بروز هیچ آسیبی شود، اما مصرف منظم مقدار زیادی فلوراید می تواند منجر به بروز شرایطی به نام فلوئوروزیس شود، که در آن لکه های سفیدی روی دندان ها ایجاد می شوند یا دندان ها بد رنگ می شوند.

روی مسواک زدن فرزند خود نظارت داشته باشید تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ شود تا بتواند تمام دندان های خود را به درستی مسواک بزند و همه خمیر دندان داخل دهان خود را تف کند- معمولاً در حدود 6 یا 7 سالگی.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی اقساطی در کرج

اگر کودکان مقدار بیشتری از خمیر دندان فلورایده را قورت دهند، به عنوان مثال، اگر عمداً آن را از تیوب خمیر دندان بخورند، ممکن است معده درد را تجربه کنند. اگر فکر می کنید این یک مورد اورژانسی است، با پزشک خود صحبت کنید یا با اورژانس تماس بگیرید.

2 - انتخاب بهترین خمیر دندان برای کودکان
بهترین خمیر دندان برای کودکان

در مورد خمیر دندان کودک با فلوراید چطور؟

این کاملاً طبیعی است که نگران قورت دادن خمیر دندان توسط کودک خردسال خود باشید، خواه حاوی فلوراید باشد یا خیر. در اکثر کودکان در حدود سه سالگی قدرت رفلکس تف کردن بوجود می آید. این بدان معناست که کودک شما هنوز نمی تواند مانند شما دندان های خود را مسواک بزند.

هنگامی که برای اولین بار شروع به مسواک زدن دندان های کودک خود می کنید، با استفاده از تنها یک لایه نازک خمیر دندان، حدوداً به اندازه یک دانه برنج، خطر را به حداقل مسواکانید. والدینی که واقعاً نگران کنترل مقدار فلورایدی هستند که کودک آنها می بلعد، می توانند از خمیر دندان های فاقد فلوراید استفاده کنند.

آیا بهترین خمیر دندان برای کودکان متفاوت از خمیر دندان بزرگسالان است؟

کودکان و نوزادان ممکن است به خمیر دندان خاصی نیاز داشته باشند. یکی از تفاوت های کلیدی بین خمیر دندان مخصوص کودکان و بزرگسالان، فلوراید موجود در آنها است. گذشته از آن، خمیر دندان افراد بزرگسال ممکن است ساینده تر و دارای طعم های قوی تری نیز باشد.

بسیاری از افراد بزرگسال خمیر دندان سفید کننده استفاده می کنند، اما استفاده از خمیر دندان سفید کننده برای کودکان ایده خوبی نیست. این نوع خمیر دندان برای دندان ها سخت تر هستند و می توانند به دندان های کودکان آسیب مسواکاند زیرا مینای دندان های آنها نازک تر است.

اگر دندان های فرزند شما لک شده است، رژیم غذایی آنها را برای غذاهای به شدت رنگی ارزیابی کنید و اگر نگران هستید با دندانپزشک او صحبت کنید. هرگونه درمان سفید کردن دندان تنها باید زمانی انجام شود که همه دندان های کودک شما داخل دهان او روییده باشند.

بهترین خمیر دندان برای کودکان (0 تا 2 سال) چیست؟

به محضی که نخستین دندان های فرزند کوچک شما ظاهر شد، مهم است که آنها را دو بار در روز مسواک بزنید تا از آنها در برابر پوسیدگی محافظت کنید. با این حال، اینکه بدانید کدامیک بهترین خمیر دندان کودک است بسیار دشوار است. ADA اکنون توصیه می کند که برای کودک خردسال و همچنین کودکان بزرگتر خود از خمیر دندان فلورایده استفاده کنید (البته مقدار بسیار کمی). با این حال، برای یافتن یک خمیر دندان کودک حاوی فلوراید، تحت فشار قرار خواهید گرفت. برای والدینی که تصمیم گرفته اند برای نوزادان خود خمیر دندان فلورایده استفاده کنند، بهترین خمیر دندان برای کودکان، به احتمال زیاد یک خمیر دندان فلورایده مخصوص کودکان خواهد بود.

اگر به خمیر دندان مخصوص کودکان علاقه مند هستید، چیزهای خاصی وجود دارند که می توانید آنها را در یک خمیر دندان برای کودکان زیر 2 سال جستجو کنید. در زیر ما برخی از انواع خمیر دندان های مفید برای این گروه سنی را معرفی خواهیم کرد:

  • خمیر دندان برای سلامت لثه ها: آنتی اکسیدان های موجود در عصاره کاکائو، پاکسازی را به حداکثر می رساند و طعم نعناع شکلاتی برای کودکان و بزرگسالان به یک اندازه غیر قابل مقاومت است!
  • خمیر دندان ضد پلاک: این خمیر دندان ترکیب شده با ویتامین C و غنی شده با روغن نارگیل ارگانیک و آلوئه ورا که تسکین دهنده است، با پلاک مبارزه می کند و مزه ای مانند انواع توت ها دارد.
  • خمیر دندان معدنی: هرچه زودتر به کودکان خود کمک کنید یاد بگیرند که چگونه دندان های خود را عاری از هر گونه پلاک و سالم نگه دارند، بهتر است. به همین دلیل خمیر دندان های ضد پلاک با ویتامین C و سایر مواد طبیعی و بر پایه گیاهان ترکیب شده اند که پلاک را حذف می کنند، بوی دهان را تازه می کنند، و لثه ها را تسکین می دهند. در صورتی که در حال حاضر از دست رفتن مواد معدنی و محافظت از مینای دندان یک نگرانی شما در مورد کودکتان باشد، مشخصه ویژه این نوع خمیر دندان ها هیدروکسی آپاتیت است، ماده معدنی که به طور طبیعی مینای دندان را معدنی سازی می کند، در حالی که یک عطر و طعم میوه ای میوه ای مانند توت فرنگی آبدار ، به این معنی است که بچه ها در واقع منتظر مسواک زدن خواهند بود.

اغلب این نوع خمیر دندان های مخصوص کودکان فاقد مواد سخت، فاقد گلوتن، فاقد پارابن، فاقد مواد اصلاح شده ژنتیکی، فاقد فتالات، فاقد سولفات و همچنین برای بلع بی خطر هستند. این نوع خمیر دندان ها معمولاً با ترکیبات کامل، طبیعی و ارگانیک بسته بندی شده اند، و برای مراقبت از دندان های فرزند شما به روش طبیعی مناسب هستند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  رادیوگرافی پانورامیک

برخی خمیر دندان های ارگانیک مخصوص کودکان، بدون فلوراید تولید می شوند. فرمولاسیون آنها غیر سمی است، بنابراین اگر در حالی که به کودک خود کمک می کنید دندان های خود را مسواک بزند عادت داشته باشد خمیر دندان قورت دهد، نباید هیچ نگرانی وجود داشته باشد. بعلاوه، طعم های مختلفی مانند موز و نارگیل که در خمیر دندان های ارگانیک برای کودکانی کوچک که نعنا دوست ندارند استفاده می شوند بسیار عالی است.

این نوع خمیر دندان های طبیعی کودکان، برای نوزادان و کودکان در هر سنی مناسب هستند، بنابراین نیازی نیست پس از رسیدن آنها به 3 سالگی آن را تغییر داد. فرزندان شما می توانند با این خمیر دندان مسواک بزنند تا زمانی که بتوانند عادات بهداشتی دهان و دندان طولانی مدت پیدا کنند.

3 - انتخاب بهترین خمیر دندان برای کودکان
بهترین خمیر دندان برای کودکان

کدام خمیر دندان برای کودکان 3 تا 6 ساله بهتر است؟

فرزند شما با بزرگتر شدن، بهتر می تواند تف کند و احتمال بلعیدن خمیر دندان کاهش خواهد داد. ممکن است بخواهید خمیر دندان او را از نمونه های فاقد فلوراید برای کودکان به یک نمونه دیگر که حاوی فلوراید است تغییر دهید. با این حال، در این سن، شما هنوز هم حین مسواک زدن باید روی آنها نظارت داشته باشید و به آنها کمک کنید تا یاد بگیرند که چگونه کامل مسواک بزنند.

ممکن است آنها طعم های نعنایی را دوست نداشته باشند که شما در خمیر دندان هایی که خودتان استفاده می کنید به آنها عادت دارید. بنابراین برخی تولید کنندگان نمونه های غیر نعنایی خمیر دندان های کودکان را نیز تولید کرده اند.

مزه ها و بسته بندی های جذاب می توانند کودکان را در این سن به مسواک زدن جذب کنند. علاوه بر این، در برخی از انواع خمیر دندان ها از زایلیتول به عنوان یک شیرین کننده طبیعی استفاده می شود، که به خنثی نگه داشتن pH داخل دهان و ترمیم مینای دندان کمک می کند.

بهترین خمیر دندان کودکان برای سنین 7 و بالاتر

هنگامی که فرزند شما هفت ساله است، باید کنترل کامل روی رفلکس بلع خود (و همچنین مهارت های حرکتی برای مسواک زدن صحیح) بدست آورده باشد و در این مرحله باید بتوانید او را رها کنید تا دندان های خود را به تنهایی مسواک بزند.

و باز هم، اگر از خمیر دندان فلورایده برای کودکان استفاده نکرده اید، ممکن است بخواهید در مورد شروع استفاده از آنها فکر کنید. گرچه برای آنها خوب است که در این سن به اندازه یک نخود از خمیر دندان بزرگسالان استفاده کنند، اما هنوز هم ممکن است گزینه های مناسب برای کودکان را ترجیح دهند. خمیر دندان های معدنی با طعم های جذاب، و ترکیبی از مواد طبیعی و کامل برای تسکین، پاکسازی و تقویت دندان ها خوب هستند.

برخی خمیر دندان ها گزینه ای عالی برای والدینی هستند که هنوز هم در استفاده از فلوراید برای فرزندان خود مردد هستند، زیرا آنها هنوز هم برای از بین بردن پلاک و مبارزه با حفره های آینده، عملکرد فوق العاده ای دارند. این نوع خمیر دندان ها اصول اولیه فلوراید 24/0% را برای مبارزه با حفره ها پوشش می دهند، اما حاوی 98% مواد طبیعی هستند.

برخی خمیر دندان های طبیعی کودکان با یک اسباب بازی همراه هستند.

شیرین کننده های مصنوعی، طعم های مصنوعی و رنگ نیز از جمله مواردی هستند که برای سلایق مختلف به این خمیر دندان ها افزوده می شود یا نمی شود. گاهی اوقات، خمیر دندان های کودکان آنقدر برای افراد بزرگسال جذاب هستند که آنها را نیز جذب می کنند.

خمیر دندان های دارای فرمولاسیون خاص و بدون مواد شیمیایی یا مواد افزودنی، ممکن است حاوی چریش neem باشند، یک گیاه طبیعی که در دندانپزشکی جامع برای جلوگیری از ایجاد حفره های دندانی استفاده می شود. افراد بزرگسالی که به دنبال گزینه ارگانیک با یک طعم عالی هستند، نیز از استفاده از آن استقبال می کنند!

4 - انتخاب بهترین خمیر دندان برای کودکان
بهترین خمیر دندان برای کودکان

آیا می توان از دستگاه اتوماتیک خمیر دندان کودکان استفاده کرد؟

هنگامی که یک مسواک با رنگ روشن و یک خمیر دندان خوشمزه مخصوص کودکان خریداری می کنید، احتمالاً باید در مسیر هیجان زده کردن تا فرزندان خود برای مراقبت از بهداشت دهان و دندان خود قرار گرفته اید. برای افزودن حرکت نهایی، می توانید دستگاه اتوماتیک خمیر دندان را تهیه کنید. بهترین خمیر دندان برای کودکان، با دستگاه اتوماتیک بهتر می شود. این دستگاه اتوماتیک خمیر دندان، واقعاً برای کودکان و بقیه اعضای خانواده کاربردی است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نگهداری از ریتینر های ثابت ارتودنسی

مصرف کنندگان اغلب این محصول را به این دلیل دوست دارند که هم فضای زیادی از داخل سرویس بهداشتی آنها را باز می کند و فرزند خردسال آنها به راحتی قادر است مسواک خود را بردارد و بدون هیچ کثیف کاری خمیر دندان را روی مسواک خود بزند، بر خلاف قبل که مجبور بودند خودشان تیوب را نگه دارند و خمیر دندان را روی مسواک بزنند.

نتیجه گیری

یافتن بهترین خمیر دندان کودکان برای سلامتی دهان و دندان فرزندتان مهم است. هر پدر و مادری بهترین ها را برای دندان های فرزند خود می خواهد، و انتخاب بهترین خمیر دندان کودکان برای فرزند خردسال شما مهم است. گرچه این کاملاً قابل درک است که شما می خواهید در مورد خمیر دندان فاقد فلوراید برای کودکان خود تحقیق کنید، دانشمندان و دندانپزشکان موافق هستند که فلوراید برای دندان مفید است و در صورت استفاده صحیح نباید باعث بروز هیچ آسیبی شود.

اطمینان حاصل کنید که به فرزندان خود کمک می کنید تا از خمیر دندان خود به درستی استفاده می کنند تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ شوند تا خودشان از دندان های خود مراقبت کنند. با انتخاب طعم هایی که آنها دوست دارند، آنها را به مسواک زدن متمایل نگه می دارید و با انتخاب سطح درست فلوراید، اطمینان حاصل می کنید که در حالی که منتظر رویش دندان های دائمی خود هستند از دندان های خود در برابر حفره ها محافظت می کنند.

فراموش نکنید که از دندان های فرزندان بزرگ خود نیز مراقبت کنید- بهداشت خوب دهان و دندان در هر سنی بسیار حیاتی است.

5 - انتخاب بهترین خمیر دندان برای کودکان
بهترین خمیر دندان برای کودکان

پرسش های متداول در مورد خمیر دندان مناسب برای کودکان

آیا بزرگسالان می توانند از خمیر دندان کودکان استفاده کنند؟

بسیاری از بزرگسالان به این موضوع فکر می کنند که آیا می توانند از خمیر دندان مخصوص کودکان استفاده کنند، معمولاً به این دلیل که آنها طعم نعناع زیادی دارند. خوب، دلیل شما هرچه باشد، مطمئناً می توانید از خمیر دندان کودکان استفاده کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که میزان فلوراید موجود در آن مناسب دندان های شما است.

آیا می توان برای نوزادان خمیر دندان فلورایده استفاده کرد؟

ممکن است به این موضوع فکر کنید که آیا می توان برای نوزادان خمیر دندان فلورایده استفاده کرد، زیرا ADA توصیه می کند که به محض رویش دندان های نوزادان، مقدار کمی (به اندازه یک دانه برنج) خمیر دندان فلورایده برای آنها استفاده کنید. در حال حاضر واقعاً در بازار هیچ خمیر دندانی برای نوزادان زیر دو سال وجود ندارد که حاوی فلوراید باشد. بنابراین اگر می خواهید برای کودک خود خمیر دندان فلورایده استفاده کنید، می توانید خمیر دندان مخصوص کودکان استفاده کنید. قبل از استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید، باید با پزشک یا دندانپزشک فرزند خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که مشکلی ندارد.

چه زمانی باید استفاده از خمیر دندان را برای کودک خود شروع کنید؟

بسیاری از افراد در جامعه حرفه ای می گویند که قبل از رویش اولین دندان کودک خود، باید مسواک زدن آرام لثه های او را با یک مسواک خیلی نرم مخصوص کودکان آغاز کنید. و هنگامی که نخستین دندان های شیری آنها بیرون آمد، ایده خوبی است که استفاده از خمیر دندان را شروع کنید. این که آیا می خواهید برای کودک خود خمیر دندان فلورایده استفاده کنید، به شما بستگی دارد، گرچه ADA می گوید که استفاده از مقدار بسیار اندک و به اندازه یک دانه برنج ایده خوبی است.

بهترین خمیر دندان برای کودکان 2 ساله چیست؟

تمام خمیر دندان های مخصوص کودکان خردسال دارای مواد ملایم و عطر و طعم ملایم هستند. گرچه برخی از گزینه های خمیر دندان های طبیعی مخصوص کودکان حاوی فلوراید نیستند، بسیاری از دندانپزشکان خمیر دندان کودک بدون فلوراید را توصیه نمی کنند، زیرا فلوراید برای دندان ها بسیار مفید است. تا زمانی که هنگام مسواک زدن دندان های کودک خود فقط از یک مقدار کوچک، به اندازه یک دانه برنج، خمیر دندان استفاده کنید، باید خوب باشد. اما، تعداد خمیر دندان کودکان موجود حاوی فلوراید چندان زیاد نیست، بنابراین باید به دنبال خمیر دندان برای کودکان کمی بزرگتر باشید.

0/5 (0 نظر)