این احتمال وجود دارد که همه ما بتوانیم زمانی را به یاد بیاوریم که از بوی بد دهان خود نگران شده ایم. شاید هنوز هم بتوانید آن لحظه را بوضوح به یاد بیاورید. گاهی اوقات این یک بوی مشخصی است که ما می توانیم آن را مشخص کنیم و گاهی اوقات به نظر می رسد که بدون هیچ دلیل مشخصی از بین می رود. شاید عجیب به نظر برسد که روکش های پرسلن زیبای شما می توانند باعث بروز بوی بد دهان شوند، اما ممکن است. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا روکش شما ممکن است باعث بروز بوی بد می شود، و چند روش برای کمک به مبارزه با بوی بد دهان ناشی از روکش ها وجود دارد.

چگونه روکش دندان های شما می توانند باعث بروز بوی بد دهان شوند؟

یک بوی بد که از روکش دندان شما به مشام می رسد، اصلاً عادی نیست. اگر خودتان یا یکی از عزیزانتان را در این موقعیت یافتید، باید باعث بروز نگرانی شما شود. گرچه دلایل برای ایجاد بوی روکش دندان می تواند متفاوت باشند، اما هیچ یک از آنها دلیلی نیستند که بتوانید آنها را نادیده بگیرید.

بهداشت بد دهانی می توانند موجب بروز پلاک و رسوباتی شود که اطراف روکش ها شکل می گیرند. اگر این اتفاق رخ دهد، باکتری های موجود می توانند موجب بروز بوی بد دهان شوند. حاشیه های روکش اگر به خوبی پلمپ نشوند، ممکن است منجر به نشت باکتری ها به زیر روکش شوند و موجب بروز پوسیدگی شوند. پوسیدگی اطراف یا زیر یک روکش نیز می تواند باعث شود از روکش بوی بدی به مشام برسد. علاوه بر این، روکش هایی که به خوبی قرار می گیرند می تواند باعث گیر کردن ذرات غذا و باکتری شوند. به مرور زمان، روکشی که به خوبی قرار نگیرد حتی می تواند منجر به بروز مشکلاتی در بافت های لثه شود که روکش را احاطه می کنند. در موارد وخیم، این ممکن است شامل برخی از بیماری های لثه شود. بیماری لثه نیز می تواند موجب بروز بوی بد دهان شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی شفاف
5 - آیا روکش دندان ها باعث بروز بوی بد دهان می شوند؟
بوی بد دهان و روکش دندان

حس می کنم روکش من لق شده است، چه باید کرد؟

اگر متوجه شدید که روکش شما لق شده است و ممکن است بکند، ایده خوبی است که هر چه سریع تر به دندانپزشک مراجعه کنید. این امکان وجود دارد که چسب دندانپزشکی زیر روکش فرسوده شود و لازم باشد روکش شما پاکسازی و مجدداً با چسب چسبانده شود. با این حال، اکثر اوقات، یک روکش به این دلیل می افتد که زیر آن پوسیدگی وجود دارد. در این صورت، ممکن است حتی متوجه نشوید که یک مشکل بوجود آمده است.

آیا ممکن است زیر روکش عفونت بوجود آمده باشد؟

آری، این احتمال خیلی زیاد است که زیر روکش شما عفونت بوجود آمده باشد. اگر حاشیه های روکش به خوبی مهر و موم نشوند، این امکان وجود دارد که باکتری ها به زیر روکش نفوذ کنند و باعث بروز پوسیدگی شوند. اگر پوسیدگی در مراحل اولیه مورد رسیدگی قرار نگیرد، ادامه و گسترش پیدا خواهد کرد. اگر پوسیدگی به مرکز دندان و داخل حفره پالپ برسد، جایی که اعصاب و عروق خونی دندان وجود دارند، منجر به بروز عفونت خواهد شد.

من نیاز به روکش دندان دارم، آیا می توان از بوی بد آن اجتناب کرد؟

وقتی نوبت به روکش دندان و پرهیز از بوی بد آن می رسد، چند توصیه وجود دارند که با انجام آنها می توانید بدون هیچ دغدغه ای روکش دندان خود را دریافت کنید. یافتن یک دندانپزشک خوب مهم است زیرا کاربرد روکش در دندانپزشکی واقعاً یک هنر است. حاشیه های خیلی بلند، و هر گونه شکاف اطراف روکش مناطقی را بوجود می آورند که باکتری ها می توانند آنجا زندگی کنند و ذرات غذا می توانند آنجا گیر کنند. انواع مختلف روکش ها با مواد مختلف در دسترس هستند، و برخی از آنها می توانند برای موقعیت های مختلف بهتر باشند. این چیزی است که می توانید در مورد آن با دندانپزشک خود گفتگو کنید. وقتی یک دندانپزشک خوب پیدا می کنید تا روکش دندان شما را بسازد و روی دندان شما قرار دهد، باید سهم خود را در منزل به خوبی انجام دهید تا با تمیز نگهداشتن منطقه اطراف آن از بروز هر گونه مشکلی پیشگیری کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تأثیرات منفی اختلالات خوردن روی دندان ها
6 - آیا روکش دندان ها باعث بروز بوی بد دهان می شوند؟
بوی بد دهان و روکش دندان

چگونه می توان بوی نامطبوع روکش دندان را از بین برد؟

 وقتی صحبت از بوی بد دهان به میان می آید، بسیاری از افراد هستند که تلاش کرده اند تا بوی بد دهان خود را پنهان کنند. آری، آدامس ها، قرص های خوشبو کننده، و خمیر دندان هایی موجود هستند که می توانند با بوی بد دهان مبارزه کنند. مانند بسیاری چیزهای دیگری که هدف آنها پنهان کردن علائم است، آنها تنها همین کار را می کنند، نه بیشتر. بهترین راهکار برای از بین بردن بوی بد ناشی از روکش های دندانی این است که به دلیل اصلی آن رسیدگی کنید. در اکثر افراد، این کار نیاز به مراجعه به دندانپزشک دارد. دندانپزشک می تواند عکس رادیوگرافی با اشعه ایکس بگیرد و معاینات لازم را انجام دهد تا هر گونه علائم پوسیدگی، عفونت، یا بیماری لثه ای را از بین ببرد. در صورتی که چنین مشکلاتی وجود داشته باشند، برای از بین بردن پوسیدگی، عفونت، یا بیماری می توان درمان انجام داد. با این درمان ها بوی بد دهان از بین خواهد رفت.

گاهی اوقات، بوی بد از هیچ یک از این چیزها نیست و ممکن است تنها لازم باشد مراقبت های خانگی افزایش پیدا کنند و کمی توجه بیشتری به دندان های خود داشته باشید. در این صورت، ممکن است مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دقیق تنها کارهای لازم باشند. وقتی باکتری بهتر کنترل شود، بوی بد از بین می رود.

بهترین پیشگیری برای اینکه روکش شما باعث بوی بد دهان نشود این است که خیلی خوب نخ دندان بکشید و مسواک بزنید. اگر علیرغم مراقبت های خوب خانگی متوجه بوی بد دهان خود شدید، ایده خوبی است که برای مراجعه به دندانپزشک وقت بگیرید. دندانپزشک یک معاینه دقیق انجام خواهد داد و عکس رادیوگرافی با اشعه ایکس خواهد گرفت تا مشخص نماید که آیا پوسیدگی، عفونت، یا بیماری پریودنتال باعث بروز این مشکل شده اند یا مشکل دیگری وجود دارد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کانتورینگ و تراش دندان ها

0/5 (0 نظر)