میوینگ چیست و چگونه عمل می کند؟

میوینگ یکی از انواع وضعیت های قرار گیری زبان است که به اعتقاد برخی افراد می تواند روی فرم صورت تأثیر بگذارد.

میوینگ عبارت است از قرار دادن زبان روی سقف دهان که به گفته برخی از افرادی که به آن اعتقاد دارند، می تواند فرم صورت را تغییر دهد و به اصلاح مشکلات ارتودنسی، تنفسی و ساختاری صورت کمک کند. این باور نخستین بار توسط یک متخصص ارتودنسی به نام جان میو در دهه 1970 ارائه شد.

گرچه این تکنیک در رسانه های اجتماعی توجه زیادی را به خود جلب کرده است، اما شواهد کمی وجود دارند که می توانند نشان دهند این وضعیت بتواند واقعاً ظاهر شما را تغییر دهد یا بر سلامت شما تأثیر بگذارد. در این مقاله به بیان نکاتی می پردازیم که باید در مورد میوینگ بدانید.

میوینگ چیست؟

میوینگ تمرین استراحت دهان در یک وضعیت خاص است. بسیاری از افراد در حالی استراحت می کنند که زبان خود را در پایین دهان خود قرار می دهند و دهان آنها کمی باز است. با این حال، طرفداران میوینگ می گویند که تنظیم موقعیت زبان می تواند به اصلاح تعداد زیادی از مشکلات، از کجی دندان ها گرفته تا آپنه خواب کمک کند.

افرادی که میوینگ را تمرین می کنند، به جای اینکه زبان خود را در کف دهان خود بگذارند، زبان خود را روی سقف دهان خود قرار می دهند. لب هایشان به هم نزدیک است و دندان های آنها یا با هم تماس دارند یا به هم نزدیک هستند.

افرادی که میوینگ را تمرین می کنند از این حالت به عنوان وضعیت مناسب زبان یاد می کنند. و درست همانطور که یک وضعیت عادی برای سلامتی ضروری است، آنها می گویند که وضعیت زبان نیز پیامدهای مهمی برای سلامتی دارد. به مرور زمان، افرادی که میوینگ را تمرین می کنند، بدن خود را برای بازگشت طبیعی به این وضعیت آموزش می دهند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  انواع ارتودنسي
7 - تأثیر میوینگ روی ساختار صورت
تأثیر میوینگ روی ساختار صورت

منشاء میوینگ

منشاء میوینگ نظریه یک جفت ارتودنتیست پدر و پسر در بریتانیا است. ایده میوینگ با نظریه دکتر جان میو، متخصص ارتودنسی در انگلستان آغاز شد که اکنون در دهه 90 زندگی خود است. میو درمان بیماران را در دهه 1970 با استفاده از میوینگ و وسیع کننده های کام، به جای تکنیک های سنتی ارتودنسی مانند بریس ها آغاز کرد.

گرچه اکثر ارتودنتیست ها روی صاف کردن دندان ها تمرکز می کنند، میو بیشتر روی ظاهر تمرکز داشت. هدف او کمک به بیماران برای ایجاد خط فک قوی بود.

پسر میو نیز بعداً متخصص ارتودنسی شد. مایک میو به دلیل ادامه دادن آموزه های پدرش در مورد وضعیت زبان و ساختار صورت شهرت دارد. او یک متخصص ارتودنسی در لندن است.

خانواده میو هر دو با دانشکده ارتوتراپیک صورت لندن، که جان میو مؤسس آن بود، مرتبط هستند. گرچه آنها هر دو دندانپزشک و ارتودنتیست دارای مجوز بودند، اخیراً مجوز جان میو لغو شد، تا حدی به دلیل اختلاف نظر پیرامون میوینگ. انجمن ارتودنسی بریتانیا نیز مایک میو را اخراج کرد.

نظریه نحوه عملکرد میوینگ

بر اساس اعتقاد میو پدر و پسر، امروزه افراد نسبت به اجداد خود آرواره های کوچکتری دارند. آنها بر این باورند که عوامل محیطی و سبک زندگی- مانند آلرژی هایی که منجر به تنفس دهانی می شوند و نیز دسترسی سریع به غذاهای نرم که جویدن آنها آسان است- با کوچکتر شدن فک ها ارتباط دارند.

8 - تأثیر میوینگ روی ساختار صورت
تأثیر میوینگ روی ساختار صورت

کوچکتر شدن فک باعث فشردگی و نامرتبی دندان ها و در نتیجه کج شدن آنها می شود. به گفته میوها، این ویژگی همچنین باعث می شود چهره چندان زیبا و خوشایند به نظر نرسد. میوها استدلال می کنند که تمرین وضعیت خوب زبان می تواند این مشکل را برطرف کند، و در نتیجه فک هایی بزرگ تر، قوی تر و مربعی تر ایجاد خواهد کرد. آنها همچنین استدلال می کنند که میوینگ می تواند با آپنه خواب مبارزه کند و سیستم تنفسی سالم تر را تشویق کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  علل و راهکارهای درمان انواع درد دندان

آیا هیچ حقیقتی در مورد میونگ وجود دارد؟

با وجود محبوبیت جستجو برای میوینگ در رسانه های اجتماعی، شواهد عینی اندکی وجود دارند که نشان دهند میوینگ چهره شما را تغییر خواهد داد. هیچ مطالعه معتبر و بررسی شده ای در مورد تأثیرات میوینگ انجام نشده است.

جان میو گفته است که فرزندان خودش مدرک هستند. دخترش، که تا 4 سالگی با غذاهای نرم تغذیه می شده است و میوینگ به او آموزش داده نشده است، دندان های کج داشته است و حالت صورت او “زشت” بوده است؛ از طرف دیگر، مایک میو، که انجام میوینگ را یاد گرفته بود و غذاهای سفت می خورد آرواره ای مربعی و عضلانی دارد.

با این حال، حقیقتی در مورد مسائلی وجود دارد که میوها می گویند که می توانند به حل آنها کمک کنند. تحقیقات نشان می دهند که آرواره های انسان در واقع در حال کوچکتر شدن هستند. این به مشکلات سلامتی از جمله دندان های کج (مال اکلوژن)، تنفس دهانی و آپنه خواب ربط داده شده است.

محققان در واقع “وضعیت دهان”- موقعیت دندان ها و زبان- را با رشد فک ربط داده اند. راه حل هایی که محققان ارائه می دهند بی شباهت به راه حل هایی نیستند که میوها از آنها دفاع می کنند.

محققان می گویند که خوردن غذاهای سفت تر- بویژه در دوران کودکی- می تواند به رشد فک کمک کند، همانطور که آدامس جویدن می تواند. آنها همچنین تمرینات تنفسی و بلع را توصیه می کنند که می توانند به رشد فک در کودکان کمک کنند.

سخن پایانی

میوینگ توجه عموم را به خود جلب کرده است، بویژه در میان افرادی که می خواهند سلامت تنفسی و ارتودنسی خود را بهبود بخشند یا فک برجسته تری داشته باشند. این روش ها روی حوزه هایی تأثیر می گذارند که علم جریان اصلی، شروع به شناسایی آنها کرده است- از جمله این ایده که فک های انسان ها در حال کوچک تر شدن هستند و این روی موقعیت دندان ها و تنفس آنها تأثیر می گذارد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی دیمون از ادعا تا واقعیت

برخی از ایده هایی که میوها ارائه داده اند- مانند اهمیت جویدن در طول دوران کودکی- تحت پشتیبانی یک مطالعه علمی عینی و بررسی شده قرار گرفته اند. با این حال، خود عمل میوینگ به طور مستقل توسط محققان یا دانشمندان ارزیابی نشده است. مقدار زیادی از حمایتی که از این تمرین صورت می گیرد از جانب جان و مایک میو و پیروان آنها است.

اگر می خواهید میوینگ را امتحان کنید، بعید است که باعث بروز آسیب شود. با این حال، اگر با هر گونه شرایط پزشکی از جمله آپنه خواب دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است به جای اینکه خودتان این مشکل را حل کنید، با یک پزشک متخصص یا متخصص ارتودنسی صحبت کنید. یک پزشک یا ارتودنتیست آموزش دیده می تواند نگرانی های ساختاری و زیبایی که ممکن است در مورد فک خود داشته باشید را برطرف کند.

9 - تأثیر میوینگ روی ساختار صورت
تأثیر میوینگ روی ساختار صورت

پرسش های متداول در مورد میوینگ

آیا میوینگ عمل می کند؟

خیر، میوینگ عمل نمی کند. هیچ مطالعه معتبر و بررسی شده ای وجود ندارد که به تأثیرات میوینگ اشاره کند. برای درمان بیماری هایی مانند آپنه خواب یا دندان های کج نباید به آن اعتماد کرد.

آیا تنفس دهانی باعث تغییر چهره می شود؟

تنفس مداوم از راه دهان به طور بالقوه می تواند نواحی خاصی از صورت فرد، یا به طور خاص تر، خط فک او را تغییر دهد. یک مطالعه کوچک که 50 کودک را مورد بررسی قرار داد، نشان داد که کودکانی که عادت تنفس دهانی داشتند، در نمای چهره آنها تغییرات جزئی ایجاد شده بود.

0/5 (0 نظر)