اگر شما نیز از بریس ها برای صاف و یکدست کردن ساختار دندان های خود استفاده می کنید، پس از تکمیل درمان و برداشتن براکت ها از روی دندان ها متوجه بوجود آمدن دو رنگی روی سطح دندان های خود خواهید شد. این اتفاق به علت چسباندن براکت ها روی دندان ها رخ می دهد که روزهای متوالی زیادی آنها را پوشانده نگه می دارد. و زمانی که روند درمان با بریس ها به اتمام می رسد و بریس ها برداشته می شوند، دندان های شما به ترکیبی از دو رنگ سفید و تیره تبدیل می شوند که باعث شرمندگی شما در اماکن عمومی خواهد شد، مخصوصاً زمانی که لبخند می زنید، یا در رستوران غذا گاز می زنید.

در حقیقت، اگر شما داخل دهان خود بریس دارید، تمیز کردن دندان ها دشوارتر می شود که منجر به تیره شدن دندان های شما خواهد شد، مخصوصاً طی یک بازه زمانی به دلیل پوشیده بودن بخش هایی از دندان ها. اما ما در اینجا قصد داریم به بیان بهترین روش ها برای سفید نگهداشتن دندان ها در طول درمان ارتودنسی با بریس های ثابت بپردازیم.

30 - چگونه می توان در طول درمان با بریس ها دندان ها را سفید حفظ کرد؟
سفید نگه داشتن دندان در ارتودنسی

یک مسواک با کیفیت استفاده کنید.

برای دندان هایی که روی آنها براکت قرار دارد لازم است مسواک هایی با بهترین کیفیت استفاده شوند مانند مسواک های دارای فرچه های نرم یا مسواک های برقی که می توانند بچرخند تا بخش های بیشتری از سطح دندان ها را پوشش دهند و دندان های شما را تمیز کنند. علاوه بر این، باید دو مرتبه در طول روز حتماً مسواک بزنید، صبح و شب. در طول روز نیز اگر احساس می کنید نیاز است باید این کار را انجام دهید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی و التهاب لثه

از استفاده مسواک های دارای فرچه های سفت یا مسواک های بی کیفیت خودداری کنید، آنها می توانند به بریس های شما آسیب وارد کنند یا روند صاف و یکدست کردن دندان های شما را مختل کنند و باعث خواهند شد نتوانید با موفقیت درمان ارتودنسی خود را کامل کنید. بنابراین، مسواک زدن صحیح بسیار مهم است.

از خمیر دندان های فلورایده، غیر سفید کننده استفاده کنید.

دندان هایی که با براکت های ارتودنسی پوشانده شده اند نیاز دارند که با خمیر دندان های درست و مناسب مانند خمیر دندان های غیر ساینده ای مسواک زده شوند که حاوی مواد سفید کننده نیستند. در حقیقت، استفاده از خمیر دندان های سفید کننده با بریس ها به این معنا است که حین مسواک زدن تنها بخش های قابل مشاهده از دندان ها تمیز می شوند.

بنابراین، از خمیر دندان های فلورایده ای استفاده کنید که حاوی مواد معدن طبیعی می باشند تا بتوانند مینای دندان های شما را محکم نگهدارند، بعلاوه از بروز حفره های دندانی نیز پیشگیری نمایند. چنین خمیر دندان هایی در سالم نگهداشتن دندان های شما و عاری از باکتری نگهداشتن لثه ها نیز کمک کننده هستند.

31 - چگونه می توان در طول درمان با بریس ها دندان ها را سفید حفظ کرد؟
سفید نگه داشتن دندان در ارتودنسی

از نخ دندان های ارتودنتیک یا فلاس تریدر استفاده کنید.

شاید شما در حال استفاده از نخ دندان های معمولی هستید، اما اگر بریس دارید، نخ دندان های ارتودنتیک و فلاس تریدرها بهترین گزینه برای پاکسازی دندان ها هستند. علاوه بر این، کمپانی های متعدد تولید کننده ابزارهای مراقبت دهان وجود دارند که محصولاتی تولید می کنند که به صورت ویژه برای بریس ها کاربرد دارند، از جمله فلاس تریدر که نخ را از زیر بریس های شما عبور می دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  استریپینگ در ارتودنسی

برای نخ دندان کشیدن از فلاس تریدر استفاده کنید و در طرفین دندان ها حرکات بالا و پایین داشته باشید و قبل از رفتن به سراغ قوس دندانی دیگر همه دندان های یک ردیف را تمیز کنید و نخ بکشید. دندان های مولر را فراموش نکنید، مخصوصاً در قسمت های پشتی، جاهایی که مسواک زدن دشوارتر است.

 

دهانشویه فلورایده استفاده کنید.

اگر در حال استفاده از بریس ها هستید، دندان های شما فوق العاده مستعد پوسیدگی می باشند، زیرا ذرات غذا و فیبرها به راحتی می توانند زیر بریس ها یا بین دندان ها گیر کنند. در این صورت، برای محافظت بیشتر می توانید کارهای روتین بهداشتی دهان را با استفاده از دهانشویه های فلورایده انجام دهید.

دهانشویه های متعددی با قابلیت سفید کردن دندان ها  در بازار در دسترس هستند، اما حتماً باید از نمونه های فاقد الکل آنها استفاده کنید زیرا چنین دهانشویه هایی می توانند موجب خشکی دهان شوند، که باعث بوجود آمدن محیطی می شود که در آن باکتری ها و پلاک ها با سرعت بیشتری تکثیر می شوند.

32 - چگونه می توان در طول درمان با بریس ها دندان ها را سفید حفظ کرد؟
سفید نگه داشتن دندان در ارتودنسی

واتر فلاسر نیز گزینه خوبی است.

غیر از موارد بالا، می توانید از واتر پاک یا دیگ واتر فلاسرها برای پاکسازی دندان های خود استفاده کنید، بدون آنکه به بریس های خود آسیبی وارد کنید. واتر فلاسر می تواند به مکان هایی برسد که دسترسی به آنها با مسوام دشوار است از جمله اطراف خطر لثه، که باعث می شود تمیزتر شود و دندان های سفیدتری داشته باشید.

واتر فلاسرها می توانند گزینه های خوبی باشند اما برای نخ دندان کشیدن معمولی باید از نخ دندان های ارتودنتیک استفاده کنید که می توانند نتایج ماندگارتری داشته باشند. با این حال، هر زمانی می توانید در منزل از واتر فلاسر استفاده کنید، به جای آنکه برای استفاده از آن از منزل خارج شوید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مشکل عدم تقارن صورت و درمان آن با ارتودنسی

 

با نی بنوشید.

هر چه مایعات کمتری با سطح دندان های شما برخورد داشته باشد، بهتر است. نوشیدن مایعات با نی، مخصوصاً قهوه سرد، با دور نگهداشتن آنها از دندان های شما می تواند احتمال بروز لکه روی دندان ها را کاهش دهد.

 

بین فنجان های قهوه خود جرعه جرعه آب بنوشید.

جرعه جرعه نوشیدن آب بین نوشیدن قهوه یا چار موجب شسته شدن ذراتی می شود که می توانند موجب ایجاد لکه روی دندان ها شوند، و همانطوری که می دانید، قرار است شما آب بیشتری بنوشید.

 

به حداقل رساندن مصرف قند.

قند موجب ایجاد سریع تر پلاک روی دندان ها می شود و اگر بریس دارید، این چیزی است که نمی خواهید هرگز اتفاق بیفتد.

 

اگر شما هر یک از این روش ها را استفاده می کنید، می توانید با بریس ها دندان های خود را سفیدتر حفظ کنید بدون آنکه به صاف و یکدست بودن آنها خدشه ای وارد شود. با این حال، برای پاکسازی تخصصی دندان های خود می توانید به دندانپزشک مراجعه کنید.

مراجعه به دندانپزشک پس از نصب براکت ها روی دندان ها از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا دندانپزشک بهتر می داند در طول درمان ارتودنسی دندان ها چگونه تمیز می شوند. علاوه بر این، این دندانپزشکان می توانند به برطرف نمودن دیگر مشکلات مرتبط دندانی بهتر کمک کنند.

0/5 (0 نظر)