برای بسیاری افراد بهار و تابستان به معنای تفریح کردن و سفر رفتن است. با این حال، برای افرادی که بریس ارتودنسی دارند، سفر رفتن می تواند مقداری پیچیده باشد، مخصوصاً اگر به خوبی برای آن آمادگی نداشته باشید. برای حصول اطمینان از اینکه درمان شما با بریس های ارتودنسی دست نخورده باقی خواهد ماند، برای سفر خود با بریس های ارتودنسی راهکارهای زیر را در نظر بگیرید.

فهرستی از همه چیزهایی که نیاز دارید آماده کنید.

هنگام بار سفر بستن، فقط مسواک و خمیر دندان خود را برندارید. به خوبی به همه چیزهایی که ممکن است در طول مدتی که از منزل دور هستید، برای مراقبت از بریس ها، دهان و دندان های خود نیاز خواهید داشت فکر کنید. اگر فلاس تریدر نیاز دارید، حتماً آن را بردارید. اگر اینویزیلاین استفاده می کنید، حتماً جعبه محافظ آن را به همراه داشته باشید تا زمانی که برای خوردن یا نوشیدن چیزی الاینر خود را خارج می کنید آن را درون جعبه مخصوص خود قرار دهید.

اگر سیم های یا براکت های شما به داخل لب های شما فرو می روند، می توانید از نوعی موم مخصوص دندانپزشکی برای پیشگیری از آن استفاده کنید. قبل از سفر مقدار کافی موم ارتودنسی تهیه کنید، تا مجبور نباشید با ناراحتی هایی سر کنید که در طول مدتی که از منزل دور هستید برای شما بروز پیدا می کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  استریپینگ در ارتودنسی

علاوه بر این، بهتر است هر چیزی که ممکن است در مواقع اورژانسی ارتودنسی لازم داشته باشید را با خود به همراه داشته باشید، مخصوصاً اگر برای کمپ زدن سفر می روید و از شهر دور هستید. این لوازم عبارتند از داروهای مسکن OTC، همراه با موچین، یا ناخن گیر برای پرداختن به سیم هایی که احتمالاً شل هستند.

دیگر ابزارهای دندانی که در طول سفر باید به همراه داشته باشید عبارتند از:

  • خمیر دندان و دهانشویه فلورایده
  • دهانشویه
  • یک بسته از داروهای مسکن رایج (استامینوفن، ژلوفن و…)
  • یک بطری کوچک آب برای شستشوی دهان
  • یک آینه کوچک برای بررسی هر گونه مشکل دندانی
22 - نکاتی برای سفر کردن در طول درمان ارتودنسی
مسافرت در طول درمان ارتودنسی

مراقبت های بهداشتی دهان خود را حفظ کنید.

وقتی فردی قرار است برای مدتی بریس های ارتودنسی را استفاده کند، باید یک دسته عادات مؤثر روتین که به تمیز نگه داشتن دهان کمک می کنند را داشته باشد. وقتی این اتفاق رخ می دهد، وقتی به منزل باز می گردید، ممکن است شما مشکلات زیادی در بازگشت به حالت قبل از سفر داشته باشید. برای پرهیز از این مشکلات، تلاش آگاهانه برای سازگاری با کارهای روتین بهداشت دهان داشته باشید. این به معنای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم، مخصوصاً بعد از غذا خوردن است. علاوه بر این، باید مقدار زیادی آب بنوشید زیرا به شستن ذرات باقی مانده غذا کنار دندان ها و ابزارهای ارتودنسی کمک می کند. علاوه بر این، ایده خوبی است که یک مسواک مسافرتی در کیف یا کوله خود داشته باشید.

اگر دور از منزل یا در یک هتل بدون مسواک گیر کرده اید، دهان خود را با آب و مسواک با دقت شستشو دهید و زود به زود مسواک بزنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کشیدن دندان عقل و ارتودنسی
23 - نکاتی برای سفر کردن در طول درمان ارتودنسی
مسافرت در طول درمان ارتودنسی

از خوردن غذاهای دردسر آفرین پرهیز نمایید.

مهم است که عادات خوب را حتی زمانی که بیرون منزل و خارج از روال روتین زندگی خود هستید رعایت کنید. بر اساس آکادکی دندانپزشکی عمومی، به این معنا است که باید از غذاهای ترد، سفت، جویدنی، یا چسبناکی که به بریس های شما آسیب می رسانند پرهیز نمایید. اینها عبارتند از چیزهایی مانند کارامل، مغزها، پاپ کورن و هر چیز دیگری که بتواند به تجهیزات دندان های شما آسیب برساند.

اگر فکر می کنید این اتفاق ممکن است تعطیلات شما را خراب کند، نگران نباشید. شما هنوز هم می توانید از بسیاری از غذاهای دیگر لذت ببرید، مانند بستنی همراه بسیاری از خوراکی های ویژه تابستان مانند توت فرنگی و هندوانه.

24 - نکاتی برای سفر کردن در طول درمان ارتودنسی
مسافرت در طول درمان ارتودنسی

در استفاده از الاینرهای خود وقفه نیندازید.

اگر الاینرهای اینویزیلاین را استفاده می کنید، ممکن است وسوسه شوید برای عکس گرفتن یا زمانی که با دوستان خود اوقات خوشی را سپری می کنید، آنها را از دهان خود خارج کنید. با این حال، برای حصول اطمینان از اینکه درمان شما روند خود را سپری می کند، لازم است الاینرهای خود را 22 ساعته استفاده کنید، حتی زمانی که در حال سفر کردن هستید.

هنگام انجام فعالیت های فیزیکی از محافظ دندان استفاده کنید.

خیلی غیر عادی نیست که فرد در یک سفر مشغول تعداد زیادی فعالیت های فیزیکی مانند شنا، هاکی، یا ورزش های دیگر شود. گرچه برخی از این فعالیت ها برای دندان های شما بی خطر هستند، اما برخی از آنها می توانند به میزان قابل توجهی خطرناک باشند. بهتر است محتاط باشید و از محافظ دندان ها استفاده کنید تا وقتی سرگرم فعالیت های فیزیکی هستید که ممکن است دندان های شما را در معرض خطر قرار دهند، به محافظت از بریس های ارتودنسی و دهان شما کمک کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  با روکش دندان لق چه باید کرد؟

نوبت های ویزیت ماهیانه را رعایت کنید

اگر قرار است برای معاینه یا تنظیمات به ارتودنتیست خود مراجعه کنید، حتماً قبل از سفر برای این ملاقات مراجعه کنید. گرچه ممکن است به تعویق انداختن قرار ملاقات خود تا بعد از سفر وسوسه انگیز باشد، اما بهتر است قبل از اینکه مشکلات کوچک به مشکلات بزرگی تبدیل شوند و باعث شوند از لذت سفر شما کاسته شود، بهتر است به آنها بپردازید. علاوه بر این، در صورت مشاهده هر گونه مشکل مربوط به بریس ها که ممکن باشد درمان یا راحتی شما را در طول سفر تحت تأثیر قرار دهد، باید همانجا به یک ارتودنتیست یا دندانپزشک عمومی مراجعه کنید. از قبل در مورد ارتودنتیست هایی که در مقصد سفر شما مشغول به کار هستند اطلاعاتی جمع آوری کنید.

0/5 (0 نظر)