هنگامی که برای اولین بار بریس های بزرگسالان را دریافت می کنید، ارتودنتیست به شما اطلاع می دهد که چه زمانی لازم است دوباره مراجعه کنید. ارتودنتیست در مراجعه بعدی دندان ها و بریس های شما را بررسی خواهد کرد و اطمینان حاصل خواهد کرد که همه چیز طبق برنامه ریزی پیش می رود. سپس، بریس های شما را محکم خواهد کرد. اما بریس ها چگونه سفت می شوند؟

اگر به تازگی این فرایند را آغاز کرده اید، ممکن است درک نکنید که چرا لازم است بریس های شما سفت شوند. با این حال، باید مقدار مناسب فشار روی دندان های شما حفظ شود، و سفت کردن این امر را ممکن می سازد.

در این مقاله، ما در مورد این موارد با شما صحبت خواهیم کرد:

  • بریس های چگونه سفت می شوند
  • چند وقت یک مرتبه باید آنها را تنظیم کرد
  • مقابله با درد ناشی از سفت کردن بریس ها
  • چرا تنظیم سیم مهم است

چرا ارتودنتیست ها بریس ها را محکم می کنند؟

سفت کردن بریس بخشی از نگهداری منظم درمان است. دندان های شما خیلی آهسته حرکت می کنند، اما سیم ها می توانند با گذشت زمان شل شوند. محکم کردن بریس ها مقدار مناسب فشار را روی دندان های شما حفظ می کند و همه چیز را به جای مناسب خود منتقل می کند. الاینرها به طور مشابه کار می کنند، اما دندان ها را بدون بریس ها، یا حداقل، بدون براکت های سنتی صاف و همراستا می کنند.

هنگام دریافت بریس ها، ارتودنتیست شما احتمالاً به شما می گوید برای جلسات ماهانه مراجعه کنید. در طول این جلسات، آنها باید سیم های شما را تنظیم و محکم کنند. دندان های شما ممکن است به علت فشار اضافی احساس ناراحتی کنند. غذاهای نرم، مانند پوره سیب زمینی بهتر هستند، زیرا به کاهش میزان دردی که احساس می کنید کمک می کند.

اگر پس از هر بار تنظیم درد ادامه یابد، با ارتودنتیست خود صحبت کنید. حساسیت بیش از حد می تواند نشانه وجود یک مشکل باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چگونگی استفاده از دستگاه هایرکس در ارتودنسی
23 -  نحوه تنظیم و سفت کردن بریس های ارتودنسی
تنظیم کردن بریس ارتودنسی

هنگام سفت کردن بریس های چه انتظاری باید داشته باشید؟

پس از سفت کردن بریس ها، می توانید انتظار داشته باشید که به مدت چند روز احساس درد داشته باشید. نباید درد شدید داشته باشد. هر چه مدت زمان بیشتری مجبور باشید از بریس ها استفاده کنید، به احساس فشار بیشتری عادت خواهید کرد.

آیا وقتی ارتودنتیست بریس ها را برای شما محکم می کند درد احساس می کنید؟

بسیاری از بیماران پس از سفت شدن براکت ها، به مدت چند روز درد احساس می کنند. با این حال، هنگامی که برای نخستین بار بریس های سنتی شما روی دندان های شما قرار می گیرند  به همان اندازه درد احساس نخواهید کرد. پس از چند روز، باید به فشار جدید عادت کنید. اگر شدت درد بریس ها زیاد باشد، برای تسکین درد باید داروهای ضد درد بدون نسخه استفاده کنید.

بسیاری از بیماران وقتی اولین بار بریس های آنها محکم می شوند احساس عصبی شدن می کنند، اما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد. و فقط به خاطر داشته باشید فرایند تنظیم طی روند صاف کردن لبخند شما ضروری است.

طبیعی است که بعد از سفت کردن بریس ها، کمی برای جویدن غذا مشکل داشته باشید. اگر پس از سفت کردن بریس ها احساس ناراحتی دارید، به مدت یک روز می توانید سوپ، اسموتی و سایر غذاهای نرم بخورید. این کار برای بسیاری از افرادی که دندان ها و لثه های حساس دارند تسکین دهنده است.

مسواک زدن دندان ها نیز می تواند کمی آرام تر باشد، اما یاد بگیرید که چگونه دندان ها را با بریس ها مسواک بزنید و سعی کنید از محرک ها اجتناب کنید.

با چه فواصل زمانی باید بریس های خود را محکم کنید؟

حداقل هر شش هفته یک بار نیاز خواهد بود بریس های خود را محکم کنید. طی درمان شما، بین سفت کردن بریس ها ممکن است کم و بیش زمان نیاز باشد، بنابراین دستورالعمل های ارتودنتیست خود را دنبال کنید.

ارتودنتیست ها چگونه بریس ها را محکم می کنند؟

کاری که ارتودنتیست شما انجام می دهد این است که بندهای الاستیک جدید اعمال خواهد کرد. به مرور زمان، بندها کش می آیند. برای حفظ همان مقدار فشار روی دندان های شما، الاستیک جدید نیاز خواهد بود.

ارتودنتیست شما همچنین به احتمال زیاد اطمینان حاصل خواهد کرد که سیم ها سفت شده اند. این سیم های فلزی به براکت ها متصل می شوند، که دندان ها را به آرامی به محل ایده آل خود منتقل می کنند. در طول درمان، می توانید انتظار داشته باشید که هر 4 تا 6 هفته یک مرتبه بریس های شما محکم شوند. شما نباید درد احساس کنید، اما ممکن است تا زمانی که به فشار جدید عادت کنید احساس ناراحتی داشته باشید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  دستور العمل نگهداری از پلاک متحرک ارتودنسی

فرآیند محکم کردن بریس ها

برای صاف شدن دندان های شما، ارتودنتیست باید سیم های بریس های شما را هر 4 تا 6 هفته تنظیم کند. ممکن است در دهان خود احساس ناراحتی داشته باشید، اما این ناراحتی قابل کنترل است.

روند تنظیم به شرح زیر است:

  • رابر بندها برداشته می شوند.
  • سیم های کمانی برداشته می شوند.
  • ارتودنتیست دندان های شما و نحوه تنظیم آنها را بررسی می کند. ارتودنتیست ممکن است یک سیم کمانی جدید وصل کند یا سیم کمانی قدیمی را مجدداً روی براکت ها قرار دهد.
  • در نهایت، رابر بندهای جدید روی براکت ها و سیم های کمانی قرار داده می شوند.

بسیاری از بیمارانی که روند درمان را طی می کنند می گویند که بیشتر ناراحتی ها ناشی از اضافه شدن رابر بندهای جدید است. با این حال، با هر بار سفت کردن بریس ها، ناراحتی که شما تجربه می کنید باید کاهش یابد. برخی از افراد هرگز از بریس های خود درد احساس نمی کنند، اما برای اکثر افراد، آنها می تواند کمی دردناک باشند.

پس از اتمام جلسه مراجعه، ممکن است بخواهید سیم کمانی خود را بررسی کنید. اگر آنها به داخل دهان شما فرو می روند، از ارتودنتیست بخواهید که قبل از ترک مطب سیم اضافی را بچیند. سیم هایی که خیلی بلند هستند می توانند باعث بوجود آمدن درد زیادی شوند، باعث شوند غذا خوردن دشوارتر شود. حتی در صورت عدم مراقبت، می توانند منجر به بروز عفونت شوند.

سخن آخر اینکه، بسیاری از بیماران پس از جلسه سفت کردن سیم کمانی خود، داروهای ضد درد بدون نسخه را مصرف می کنند. این داروها به آنها کمک می کنند تا ناراحتی و سوزش ناشی از درمان را مدیریت کنند.

24 -  نحوه تنظیم و سفت کردن بریس های ارتودنسی
تنظیم کردن بریس ارتودنسی

چه اتفاقی می افتد اگر بریس های خود را محکم نکنید؟

اگر برای قرارهای منظم خود به ارتودنتیست مراجعه نکنید، روند درمان را مختل می کنید. غالباً، اتمام درمان زمان بسیار بیشتری طول خواهد کشید، بنابراین اگر نمی خواهید درمان شما طولانی شود، به موقع برای این ویزیت ها مراجعه کنید.

علاوه بر این، ارتودنتیست شما اطمینان حاصل خواهد کرد که لثه ها و دندان های شما با سیم بریس ها به درستی تنظیم می شوند. اگر مشکلی پیش آمده باشد، بهتر است هر چه زودتر آن را کشف کنید. شما در هزینه هایی که می کنید بیشتر صرفه جویی خواهید کرد و زمان درمان شما با بریس ها نیز کوتاه تر خواهد شد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چگونه درمان ارتودنسی موفقی داشته باشیم؟

هرگز مراجعات خود برای محکم کردن بریس های خود را فراموش نکنید!

شما باید برای هر قرار ملاقات که هدف آن محکم کردن سیم کمانی است مراجعه کنید. گرچه ممکن است مقداری ناراحتی را تجربه کنید، اما می تواند در حفظ سیم و براکت ها به شما کمک کند. بعلاوه، برای حفظ تنظیمات روی دندان های ناهمراستا، فشار لازم است.

اگر اینویزیلاین دارید، باید در تمام قرارهای خود شرکت کنید. مطب یک الاینر شفاف جدید برای شما می سازد، که به آرامی حرکت دادن دندان های شما را انجام می دهد. بدون مراجعه، دندان های شما دیگر حرکت نخواهند کرد. با اینویزیلاین ها ممکن است مقداری سفتی در دهان خود تجربه کنید، درست مانند چیزی که با بریس های فلزی احساس خواهید کرد.

وقتی برای یکی از قرار ملاقات های خود مراجعه نمی کنید، خود را در معرض خطر آسیب به دندان های خود قرار می دهید. بدون فشار مناسب درمان می تواند بیشتر طول بکشد، و دندان های شما ممکن است به محل اشتباه حرکت کنند. همیشه ارزش آن را دارد که هر ماه به ارتودنتیست خود مراجعه کنید- آنها به شما اطلاع می دهند که آیا همه چیز به راحتی پیش می رود. در غیر اینصورت، آنها آن را برطرف خواهند کرد.

25 -  نحوه تنظیم و سفت کردن بریس های ارتودنسی
تنظیم کردن بریس ارتودنسی

نتیجه گیری

آیا شما بریس نیاز دارید؟ هنگامی که بریس ها را دریافت می کنید، نمی توانید آنها را روی دندان ها رها کنید و رسیدگی به آنها را فراموش کنید تا وقتی که زمان درمان شما تمام شود. اگر این کار را انجام دهید، بخش اساسی از این روند را از دست داده اید- محکم کردن بریس ها.

محکم کردن یا تنظیم سیم های بریس های شما هر 4 تا 6 هفته انجام می شود و می تواند صرفاً توسط ارتودنتیست شما به صورت حضوری انجام شود. گرچه احتمالاً در طول قرار ملاقات دردی احساس نخواهید کرد، ممکن است در ساعت ها و روزهای بعد مقداری درد و ناراحتی احساس کنید.

شما می توانید داروهای مسکن بدون نسخه را برای کمک به تسکین درد مصرف کنید، و به هیچ عنوان قرار ملاقات های خود برای محکم کردن بریس های خود را نادیده نگیرید!

0/5 (0 نظر)