روش های خارق العاده زیادی برای بالا بردن اعتماد به نفس، و محدود کردن ساییدگی و فرسودگی دندان های طبیعی وجود دارند. بعلاوه، می توانید از رسیدن به بالاترین سطوح ممکن بازاریابی اجتماعی و حرفه ای اطمینان حاصل کنید. این هدف با بهبود لبخند شما قابل دسترسی است. اگر شما فواصل بزرگی بین دندان های خود داشته باشید، یک آندربایت یا اوربایت قابل توجه داشته باشید، یا هر مشکل ارتودنتیک دیگری که داشته باشید، ممکن است در مورد اینکه لبخند شما چگونه به نظر می رسد حساس باشید و احتمالاً برای برطرف کردن آنها حاضرید از هیچ تلاشی فروگذار نکنید و قطعاً می خواهید تلاش های شما نتیجه بخش باشند. ما در این مقاله برای شما توضیح می دهیم چگونه می توایند اطمینان حاصل کنید درمان شما موفقیت آمیز خواهد بود.

چگونه می توان از شکست درمان اجتناب کرد؟

خبر خوب این است که در حال حاضر می توان نحوه قرار گیری و زوایای دندان ها را در هر سنی اصلاح کرد. از همه بهتر اینکه، برای انجام این کار الزاماً نیازی به استفاده سیم و بریس های فلزی نیست. در حال حاضر تعداد زیادی ابزار ارتودنسی وجود دارند که غیر قابل مشاهده هستند و سریع هم عمل می کنند. ابزارهایی که می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن شما را به اهداف زیبایی که دارید برسانند. شما می توانید از بین طیف وسیعی از ابزارهای اصلاح کننده انتخاب کنید. سپس راهکاری فوق العاده و متناسب با نیازها و سبک خاص زندگی خود با بیابید. هنوز هم، خواه بریس های سنتی را انتخاب کنید یا تری های شفاف اینویزیلاین را، کارهای متعددی هستند که باید انجام دهید تا مطمئن شوید درمان شما با شکست مواجه نخواهد شد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسي دندان و گزينه هاى موجود
3 1 - چگونه درمان ارتودنسی موفقی داشته باشیم؟
موفقیت درمان ارتودنسی

دستورات قبل و پس از درمان را به خوبی رعایت کنید و به درمان متعهد باشید.

نیاز خواهد بود که همه دستور العمل هایی که توسط ارتودنتیست و دندانپزشک شما ارائه می شوند را دنبال کنید تا از شکست درمان اجتناب کنید. این تعهد باید چند هفته یا چند ماه قبل از نصب ابزارهای اصلاح روی دندان های شما آغاز شود. و باید در سراسر مدت مدیریت لبخند جدید و یکدست خود آن را ادامه دهید.

در طول درمان، این شامل مراقبت خوب از بهداشت عمومی دهان، برنامه ریزی برای چکاپ ها، پرهیز از غذاهای سفت، جویدنی، یا ترد است. اینها همگی روی همه سیستم سیم ها یا براکت های بریس ها تأثیر منفی می گذارند. اگر ابزارهای شما متحرک باشند، نیاز خواهد بود اطمینان حاصل کنید که حداقل 22 ساعت در طول روز از الاینرهای خود استفاده کنید.

قبل از درمان، اغلب به افراد سیگاری توصیه می شود برنامه های ترک سیگار را آغاز کنند. سیگار کشیدن نه تنها برای سلامت عمومی شما بد است، بلکه می تواند برای سلامت دهان شما نیز مضر باشد و به طرق زیر به آنها آسیب وارد کند:

  • تغییر منفی pH دهان
  • افزایش احتمال بیماری لثه
  • افزایش خطر پوسیدگی دندان و از دست دادن دندان
  • افزایش خطر سرطان دهان
  • کاهش تراکم استخوانی که دندان ها را حمایت می کند.
  • کاهش جریان خون به لثه ها، دندان ها، ریشه های دندان ها، و استخوان زیرین آن.

ترک سیگار قبل از هر گونه اقدام دندانپزشکی یا ارتودنسی همیشه شانس موفقیت درمان شما را افزایش خواهد داد. پس از درمان، به احتمال زیاد به شما توصیه خواهد شد استفاده از ریتینر یا دیگر ابزارهای نگهدارنده را در طول برخی ساعات خاص روز یا شب ادامه دهید تا از لبخندی که به تازگی اصلاح کرده اید محافظت کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اهمیت سن در ارتودنسی
4 1 - چگونه درمان ارتودنسی موفقی داشته باشیم؟
موفقیت درمان ارتودنسی

با ارتودنتیست خود تعامل داشته باشید.

در طول درمان ارتودنسی خود، با ارتودنتیست خود تماس داشته باشید. در مورد هر گونه نگرانی مربوط به سلامت دهان که ممکن است بروز پیدا کند، حتی یک مشکل که خفیف به نظر می رسد اما مداوم است، مانند بوی بد دهان، با دندانپزشک خود صحب کنید. این ممکن است نشان دهنده مشکلات مربوط به پاکسازی دندان ها، عدم نخ دندان کشیدن به اندازه کافی، به اضافه مسائل دیگر که می توانند منجر به پوسیدگی دندان ها، بیماری لثه، و مشکلات دیگر شوند. اینها همگی شرایطی هستند که می توانند در نهایت موفقیت درمان را تحت شعاع قرار دهند.

مسواک بزنید، نخ دندان بکشید، و پس از غذا خوردن دهان خود را بشویید.

سیستم های بریس های سرامیکی یا فلزی، اینویزیلاین، و دیگر ابزارهای ارتودنتیک می توانند باعث گیر کردن غذا شوند. این باعث می شود آنها مدت ها پس از میان وعده ها و وعده های غذایی نزدیک به بافت لثه ها و دندان ها باقی بمانند. این باعث می شود پاکسازی کامل دهان پس از خوردن غذا یا نوشیدنی ها برای بیماران اهمیت پیدا کند. باید مسواک بزنید، نخ دندان بکشید، و در صورت نیاز هر روز چندین مرتبه دهان خود را شستشو دهند.

علاوه بر این، برای حصول اطمینان از اینکه ذرات باقی نمانده اند، پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باید دندان های خود را بررسی کنید. برای افرادی که از الاینرهای شفاف استفاده می کنند، دهانشویه ها و حتی شستشو با آب ولرم می توانند برای حذف ذرات، بعلاوه ذرات دیگری که پس از نخ دندان کشیدن باقی می مانند مؤثر واقع شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  برفک دهان؛ علل و درمان های آن

الاینرهای پلاستیک می توانند و باید برای خوردن غذا و نوشیدنی ها از دهان خارج شوند. بازگرداندن آنها بدون آنکه ابتدا دندان ها پاکسازی شوند باعث می شود دهان تبدیل به محلی عالی برای حفره های دندانی، تشکیل پلاک، بیماری لثه، و پوسیدگی های شدید دندانی شود.

5 - چگونه درمان ارتودنسی موفقی داشته باشیم؟
موفقیت درمان ارتودنسی

مراجعات منظم برای چکاپ را فراموش نکنید.

مراجعات منظم به ارتودنتیست و دندانپزشک برای موفقیت درمان صاف و یکدست شدن دندان ها حیاتی است. ای مراجعات به ارتودنتیست شما این فرصت را می دهند تا روند پیشرفت درمان شما را بررسی کند و در صورت نیاز در ابزارهای اصلاحی تغییراتی ایجاد کند، و زمانی که درمان نیاز به فشار اضافی داشته باشد، جابجایی های ضروری را ایجاد نماید.

بریس ها باید تنظیم و سفت شوند. هر چه ارتودنتیست شما در طول روند درمان بیشتر دخیل باشد: می تواند سریع تر پیش برود، و درمان شما کوتاه تر خواهد بود. از دست دادن جلسات چکاپ و عدم مراجعات روتین دندانپزشکی از جمله شایع ترین علل شکست درمان ارتودنسی هستند.

طی روند پیشرفت مراحل مختلف جابجایی دندان ها با ارتودنتیست خود همکاری کنید. این اجازه می دهد ارتودنتیست شما مشکلات کوچک را هر چه سریع تر شناسایی کند. بنابراین می توانید قبل از آنکه هر گونه آسیبی بتواند از کنترل خارج شود، جلوی آن را بگیرید. با توجه و مراقبت مستمر، این درمان ها می توانند بدون هیچ مشکلی به اتمام برسند.

0/5 (0 نظر)